Szanowni Państwo Rodzice,
Szanowni Państwo Nauczyciele,
Drodzy Uczniowie
w nawiązaniu do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r.
w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2019r. poz. 493) informuję:
1. Zmienia się tryb realizacji zadań Szkoły Podstawowej w Huszczy w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania:
1) od 25 marca 2020r. realizacja zadań szkoły odbywa się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość tzw. pracy zdalnej rozumianej jako nauczanie z wykorzystaniem materiałów i procedur dydaktycznych udostępnianych przez nauczycieli w formie elektronicznej lub telefonów kontaktowych,
2) zawieszona jest bezpośrednia obsługa interesantów w szkole,
3) ustala się następujące sposoby komunikowania się z placówką:
a) droga elektroniczna poprzez e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
b) kontakt telefoniczny 505630808 w godzinach od 12.00 do15.00,
4) komunikacja na linii rodzic-nauczyciel-uczeń odbywa się poprzez adresy poczty elektronicznej i telefonów kontaktowych (wyżej wskazane dane kontaktowe do poszczególnych nauczycieli rodzicom udostępniają wychowawca klasy).
2. Mając na uwadze równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia, zróżnicowanie zajęć w każdym dniu, możliwości psychofizyczne uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia, łączenie przemienne kształcenia
z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia oraz ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć od 30 marca 2020r. ustala się tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania
w poszczególnych oddziałach klas, który będzie udostępniony na stronie internetowej szkoły w zakładce „Nauka zdalna” oraz poprzez maile rodziców i grupy społecznościowe.
3. Ustalone zostały następujące sposoby monitorowania postępów uczniów oraz sposoby weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów:
1) przygotowywanie testów poprzez platformy edukacyjne; (epodręczniki.pl, Learning.Apps.org, quizizz.com, eduelo.pl ), gromadzenie raportów i udostępnianie uczniom informacji zwrotnej;
2) analizowanie przez nauczycieli otrzymywanych drogą elektroniczną od uczniów prac we wskazanej formie (np. opowiadania, streszczenia, ćwiczenia, zadania, testy, opisy, prezentacje, itp.) i udzielanie uczniom informacji zwrotnej;
3) kontakt telefoniczny z uczniem w celu sprawdzenia umiejętności korzystania przez ucznia z przesłanych materiałów dydaktycznych oraz opanowania techniki czytania, słownictwa, recytacji, itp,
4) inne ustalone przez nauczyciela z uczniami danej klasy.
4. Informowanie uczniów lub rodziców o postępach w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach odbywa się poprzez maile lub telefon wskazując obszar, który podlegał ocenianiu.
5. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość mogą być realizowane w szczególności:
1) z wykorzystaniem:
a) podręczników i zeszytów ćwiczeń,
b) materiałów dydaktycznych opracowanych w formie elektronicznej przez nauczyciela,
c) materiałów i funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania pod adresem www.epodreczniki.pl,
d) materiałów edukacyjnych polecanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej:
‒ Portal wiedzy dla nauczycieli
‒ Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych
‒ Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!”
‒ Strona Centrum Nauki Kopernik
‒ Portale edukacyjne IPN: Portal edukacyjny Instytutu Pamięci Narodowej i Serwis IPN Przystanek historia
‒ Strona Krajowego Biura Programu eTwinning
‒ Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji
‒ Serwis Polskie Radio Dzieciom
‒ i innych stron wskazanych przez nauczyciela,
2) materiałów oraz narzędzi wskazanych przez nauczyciela i udostępnianych przez:
‒ quizizz.com
‒ eduelo.pl
- learning apps.org
‒ nowaera.pl
‒ youtube.com (kanały: humanistyka, angielski, matematyka, nauki przyrodnicze)
‒ lekcjewsieci.pl
‒ gwo.pl
‒ learning apps.org
‒ wsip.pl
‒ padlet.com
‒ wordwall.net/pl/
‒ ebooki.nowaera.pl
‒ app.genial.ly
‒ wolnelektury.pl
‒ ninateka.pl
‒ scholaris.pl
6. Ustala się następujący sposób dokumentowania realizacji zadań:
1) podstawą rozliczenia czasu pracy nauczycieli będą:
a) sprawozdania z realizacji kształcenia zdalnego sporządzane przez nauczycieli, (materiały dydaktyczne opracowane i przekazane uczniom będą postawą oceny stopnia realizacji podstawy programowej),
2) podstawą uzupełnienia wpisów w dziennikach lekcyjnych będą wpisy umieszczane
w materiałach dydaktycznych:
a) wpisów w dzienniku do dnia 25 marca 2020 r. dokona się wg dotychczasowego planu zajęć, uwzględniając zrealizowane w formie pracy zdalnej jako powtórzeniowe jednostki tematyczne,
b) wpisów w dzienniku od dnia 26 marca 2020 r. do dnia 27marca 2020 r. dokona się wg dotychczasowego planu zajęć, uwzględniając zrealizowane w formie pracy zdalnej treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach,
c) od 30 marca 2020 r. wpisów w dzienniku dokona się zgodnie z ustalonym tygodniowym zakresem treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach,
d) modyfikacji tygodniowego planu zajęć w dzienniku dokonuje wychowawca klasy,
e) nauczyciel danego przedmiotu (zajęć edukacyjnych) dokona w dzienniku wpisu tematu lekcji (zajęć) zgodnie z rozkładem nauczania oraz odznaczy obecność uczniów na podstawie odbioru materiałów i dostarczanych odpowiedzi.
7. W celu zapewnienia każdemu uczniowi lub rodzicom możliwości konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia ustala się następujący harmonogram stałych konsultacji nauczycieli z uczniami lub rodzicami, który będzie dostępny również na stronie internetowej szkoły:
Lp. |
Nazwisko i imię |
Termin konsultacji (od 26.03.2020r.) |
Forma konsultacji |
1. |
Bańkowska Katarzyna |
poniedziałek – piątek 9.00-12.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail
|
2. |
Dzyr Regina
|
poniedziałek- piątek 9.00-12.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail
|
3. |
Grzelak Robert |
środa 9.00-11.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail
|
4. |
Hołownia Barbara |
poniedziałek – piątek 9.00-12.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail
|
5. |
Hołownia Mirosława |
poniedziałek- piątek 9.00-12.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail
|
6. |
Kowalik Joanna |
poniedziałek- piątek 8.00-11.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail
|
7. |
Łobacz Katarzyna |
poniedziałek- piątek 9.00-12.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail
|
8. |
Marciniuk Elżbieta |
czwartek 9.00-11.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail
|
9. |
Nazarewicz Danuta |
poniedziałek- piątek 9.00-12.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail
|
10. |
Skrzyńska Grażyna |
wtorek 9.00-11.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail
|
11. |
Tokarski Paweł
|
piątek 9.00-11.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail
|
12. |
Pawłowska Dorota |
poniedziałek – piątek 12.00 -15.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail nr telefonu - 505630808 |
8. Na wniosek nauczyciela dokonuje się modyfikacji odpowiednio programu wychowania przedszkolnego i programu nauczania z danego przedmiotu.
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Huszczy
Dorota Pawłowska
Szanowni Państwo Rodzice,
Szanowni Państwo Nauczyciele,
Drodzy Uczniowie
w nawiązaniu do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r.
w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2019r. poz. 493) informuję:
1. Zmienia się tryb realizacji zadań Szkoły Podstawowej w Huszczy w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania:
1) od 25 marca 2020r. realizacja zadań szkoły odbywa się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość tzw. pracy zdalnej rozumianej jako nauczanie z wykorzystaniem materiałów i procedur dydaktycznych udostępnianych przez nauczycieli w formie elektronicznej lub telefonów kontaktowych,
2) zawieszona jest bezpośrednia obsługa interesantów w szkole,
3) ustala się następujące sposoby komunikowania się z placówką:
a) droga elektroniczna poprzez e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
b) kontakt telefoniczny 505630808 w godzinach od 12.00 do15.00,
4) komunikacja na linii rodzic-nauczyciel-uczeń odbywa się poprzez adresy poczty elektronicznej i telefonów kontaktowych (wyżej wskazane dane kontaktowe do poszczególnych nauczycieli rodzicom udostępniają wychowawca klasy).
2. Mając na uwadze równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia, zróżnicowanie zajęć w każdym dniu, możliwości psychofizyczne uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia, łączenie przemienne kształcenia
z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia oraz ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć od 30 marca 2020r. ustala się tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania
w poszczególnych oddziałach klas, który będzie udostępniony na stronie internetowej szkoły w zakładce „Nauka zdalna” oraz poprzez maile rodziców i grupy społecznościowe.
3. Ustalone zostały następujące sposoby monitorowania postępów uczniów oraz sposoby weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów:
1) przygotowywanie testów poprzez platformy edukacyjne; (epodręczniki.pl, Learning.Apps.org, quizizz.com, eduelo.pl ), gromadzenie raportów i udostępnianie uczniom informacji zwrotnej;
2) analizowanie przez nauczycieli otrzymywanych drogą elektroniczną od uczniów prac we wskazanej formie (np. opowiadania, streszczenia, ćwiczenia, zadania, testy, opisy, prezentacje, itp.) i udzielanie uczniom informacji zwrotnej;
3) kontakt telefoniczny z uczniem w celu sprawdzenia umiejętności korzystania przez ucznia z przesłanych materiałów dydaktycznych oraz opanowania techniki czytania, słownictwa, recytacji, itp,
4) inne ustalone przez nauczyciela z uczniami danej klasy.
4. Informowanie uczniów lub rodziców o postępach w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach odbywa się poprzez maile lub telefon wskazując obszar, który podlegał ocenianiu.
5. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość mogą być realizowane w szczególności:
1) z wykorzystaniem:
a) podręczników i zeszytów ćwiczeń,
b) materiałów dydaktycznych opracowanych w formie elektronicznej przez nauczyciela,
c) materiałów i funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania pod adresem www.epodreczniki.pl ,
d) materiałów edukacyjnych polecanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej:
‒ Portal wiedzy dla nauczycieli
‒ Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych
‒ Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!”
‒ Strona Centrum Nauki Kopernik
‒ Portale edukacyjne IPN: Portal edukacyjny Instytutu Pamięci Narodowej i Serwis IPN Przystanek historia
‒ Strona Krajowego Biura Programu eTwinning
‒ Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji
‒ Serwis Polskie Radio Dzieciom
‒ i innych stron wskazanych przez nauczyciela,
2) materiałów oraz narzędzi wskazanych przez nauczyciela i udostępnianych przez:
‒ quizizz.com
‒ eduelo.pl
- learning apps.org
‒ nowaera.pl
‒ youtube.com (kanały: humanistyka, angielski, matematyka, nauki przyrodnicze)
‒ gov.pl/web/zdalnelekcje
‒ lekcjewsieci.pl
‒ gwo.pl
‒ learningapps.org
‒ wsip.pl
‒ padlet.com
‒ wordwall.net/pl/
‒ ebooki.nowaera.pl
‒ app.genial.ly
‒ wolnelektury.pl
‒ ninateka.pl
‒ scholaris.pl
6. Ustala się następujący sposób dokumentowania realizacji zadań:
1) podstawą rozliczenia czasu pracy nauczycieli będą:
a) sprawozdania z realizacji kształcenia zdalnego sporządzane przez nauczycieli,
ü materiały dydaktyczne opracowane i przekazane uczniom będą postawą oceny stopnia realizacji podstawy programowej
ü są materiały dydaktyczne przygotowane przez nauczycieli,
2) podstawą uzupełnienia wpisów w dziennikach lekcyjnych będą wpisy umieszczane
w materiałach dydaktycznych:
a) wpisów w dzienniku do dnia 25 marca 2020 r. dokona się wg dotychczasowego planu zajęć, uwzględniając zrealizowane w formie pracy zdalnej jako powtórzeniowe jednostki tematyczne,
b) wpisów w dzienniku od dnia 26 marca 2020 r. do dnia 27mrca 2020 r. dokona się wg dotychczasowego planu zajęć, uwzględniając zrealizowane w formie pracy zdalnej treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach,
c) od 30 marca 2020 r. wpisów w dzienniku dokona się zgodnie z ustalonym tygodniowym zakresem treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach,
d) modyfikacji tygodniowego planu zajęć w dzienniku dokonuje wychowawca klasy,
e) nauczyciel danego przedmiotu (zajęć edukacyjnych) dokona w dzienniku wpisu tematu lekcji (zajęć) zgodnie z rozkładem nauczania oraz odznaczy obecność uczniów na podstawie odbioru materiałów i dostarczanych odpowiedzi.
8. W celu zapewnienia każdemu uczniowi lub rodzicom możliwości konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia ustala się następujący harmonogram stałych konsultacji nauczycieli z uczniami lub rodzicami, który będzie dostępny również na stronie internetowej szkoły:
Lp. |
Nazwisko i imię |
Termin konsultacji (od 26.03.2020r.) |
Forma konsultacji |
1. |
Bańkowska Katarzyna |
poniedziałek – piątek 9.00-12.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail telefonicznie – nr telefonu udostępnia wychowawca klasy |
2. |
Dzyr Regina |
poniedziałek- piątek 9.00-12.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail telefonicznie – nr telefonu udostępnia wychowawca klasy |
3. |
Grzelak Robert |
środa 9.00-11.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail telefonicznie – nr telefonu udostępnia wychowawca klasy |
4. |
Hołownia Barbara |
poniedziałek – piątek 9.00-12.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail telefonicznie – nr telefonu udostępnia wychowawca klasy |
5. |
Hołownia Mirosława |
poniedziałek- piątek 9.00-12.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail telefonicznie – nr telefonu udostępnia wychowawca klasy |
6. |
Kowalik Joanna |
poniedziałek- piątek 8.00-11.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail telefonicznie – nr telefonu udostępnia wychowawca klasy |
7. |
Łobacz Katarzyna |
poniedziałek- piątek 9.00-12.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail telefonicznie – nr telefonu udostępnia wychowawca klasy |
8. |
Marciniuk Elżbieta |
czwartek 9.00-11.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail telefonicznie – nr telefonu udostępnia wychowawca klasy |
9. |
Nazarewicz Danuta |
poniedziałek- piątek 9.00-12.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail telefonicznie – nr telefonu udostępnia wychowawca klasy |
10. |
Skrzyńska Grażyna |
wtorek 9.00-11.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail telefonicznie – nr telefonu udostępnia wychowawca klasy |
11. |
Tokarski Paweł |
piątek 9.00-11.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail telefonicznie – nr telefonu udostępnia wychowawca klasy |
12. |
Pawłowska Dorota |
poniedziałek – piątek 12.00 -15.00 |
elektronicznie – poprzez e-mail nr telefonu - 505630808 |
9. Na wniosek nauczyciela dokonuje się modyfikacji odpowiednio programu wychowania przedszkolnego i programu nauczania z danego przedmiotu.
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Huszczy
Dorota Pawłowska